QUICKSCAN OF TOTAAL WAARDERINGSVRAAGSTUK
CFZ corporate finance heeft zich gespecialiseerd in het waarderen van ondernemingen (ondernemingswaarde en aandelenwaarde), waarbij naast de traditionele methoden (APV en WACC/DCF) ook gebruik wordt gemaakt van (controlerende) waarderingsmethoden. Hier is binnen de hospitalitybranche een grote ervaring opgebouwd, welke gebaseerd is op de in vele jaren samengestelde waarderingsberekeningen en hieruit opgebouwde databank.
Onze waarderingsrapportages (ondernemings- en aandelenwaarden) worden gebruikt als grondslagen voor o.a.:
CFZ verzorgt, afhankelijk van de vraagstelling, een ‘quick scan’ waarbij een indicatieve waardering wordt samengesteld ofwel een volledig uitgevoerde waarderingsrapportage.
VALUE BASED MANAGEMENT - WAARDESTURING
Value Based Management (VBM) is de ondernemersfilosofie waarbij ondernemers zich richten op het creëren, beheren en meten van de bedrijfswaarde (normaal gesproken het maximaliseren van aandeelhouders- of de exploitatiewaarde). De drie elementen waarop samen met de ondernemer(s) de waardesturing plaatsvindt zijn:
Doelstelling daarbij: Cashflow en rendement verhogen, meer stabiliteit, waardecreatie, realiseren van een top-onderneming.
OPTIMALISATIE IN STRUCTUREN EN SECOND OPINIONS
Op bedrijfseconomisch- en fiscaal gebied adviseren wij ondernemers, accountants(kantoren) in het optimaliseren van fiscale structuren.
CFZ verzorgt tevens second opinions bij extern advies waarbij twijfels bestaan over de juistheid en volledigheid van eerder verkregen advies.
Werknemersparticipaties
De laatste jaren is als gevolg van de schaarste in personeel een grotere vraag ontstaan te adviseren bij het behouden en verkrijgen van medewerkers dat sterk gebonden is aan de onderneming. Hierbij zijn werknemersparticipaties een belangrijk onderwerp geworden. Samen met de ondernemer en zijn core-medewerkers bespreekt CFZ de wensen en wordt gekeken naar een optimale participatiestructuur. Dit geeft vele rust bij de ondernemer evenals diens medewerkers die zich hierdoor meer verbonden gaan voelen met de betreffende onderneming en met elkaar.